TÉMÁK, Kategóriák

Hasznos tanácsok és praktikák a fogínybetegség kialakulása ellen

558
HOZZÁSZÓLÁS:

Fogínybetegségről akkor beszélünk, amikor a fogak és az íny közötti hézagokban baktériumokból és más anyagokból álló ragadós plakk (lepedék) rakódik le. Valamilyen fogíny rendellenesség a becslések szerint a felnőttek 95 százalékát érinti  egytizedüket kifejezetten súlyos formában.

Hasznos tanácsok, melyek a fogínybetegség kialakulását segíthetnek megelőzni:

Kevesebb cukor!

A cukor hozzájárul a baktériumok elszaporodásához. A szénsavas üdítőitalokat is kerüljük, ne csak a cukros ételeket! Édesség fogyasztása után mindig alaposan mossunk fogat, vagy öblítsük ki a szánkat vízzel, illetve szájvízzel!

Gyümölcsök és zöldségek

Olyan antioxidánsokat tartalmaznak, amelyek elősegítik a kötőszövet regenerálódását. Amennyiben nyersen fogyasztunk gyümölcsöket, azok tisztítják is a fogakat.

Rendszeres ellenőrzés

Félévente járjunk el fogászati ellenőrzésre és fogtisztításra – Illetve háromhavonta, ha hajlamosak vagyunk az ínybetegségekre.

Több C-vitamin és kalcium!

A C-vitamin napi, rendszeres szedése jót tesz az immunrendszernek, így ellenállóbbá teszi az ínyt a baktériumokkal szemben, és erősíti a gyenge ínyszövetet. Továbbá, segít a kalcium felszívódását, mely elem elengedhetetlen a csontok és fogak képződéséhez, erősítéséhez.

Szedjünk olyan (multi)vitaminkészítményeket, amelyek C-vitamint és kalciumot is tartalmaznak – Valószínűleg az sem árt, ha külön kalcium-kiegészítőket is szedünk!

A Q10-koenzim:

Ez a minden emberi sejtben megtalálható anyag a sejtlégzéshez szükséges. Napi 60-100 mg szedésével csökkenthető a vérzés és a gyulladás. A leghatékonyabban akkor szívódik fel, ha étellel együtt vesszük be!

A folsav-, a niacin-, valamint a biofiavonoid tartalmú kiegészítők szintén hatékonyak lehetnek

Fogorvoslás másképp:

A holisztikus megközelítéssel gyógyító fogászok hagyományosan képzett fogorvosok, azzal a különbséggel, hogy szívesen használnak akupunktúrát a fájdalomcsillapításra, és ajánlanak kiegészítőket, valamint stresszoldó módszereket (a stressz gyengíti az immunrendszert, ezáltal növelheti az ínybetegség kialakulásának kockázatát is).

Dohányzás nélkül!

Egy 12 ezer fő részvételével végzett vizsgálat eredménye kimutatta, hogy a dohányzás négyszeresére növeli a fogágybetegség kialakulásának kockázatát. Ráadásul a dohányosok operált ínye a műtét után sokkal lassabban is gyógyul…

Alapos fogmosás

Naponta legalább kétszer mossunk fogat, puha szőrű kefével! 2-3 percet szánjunk rá, ne csak 45-60 másodpercet, mint a legtöbben! A kefével a nyelvünket is tisztítsuk meg, mert ott is lehet lepedék.

Mindennap használjunk → Csúsztassuk a fogak közti résbe, hurkoljuk a tisztítandó fog köré, majd finoman mozgassuk fel-lel (Ugyan így a hátsó fogakat is tisztítsuk meg)!

558
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

TÉMÁK, Kategóriák

Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]